fbpx

7 dni w Barcelonie, stolicy Katalonii

0 komentarzy Lokalizacja: 5 minut czytania 213 wyświetleń
Ostatnia aktualizacja

W Barcelonie spędziliśmy 7 dni i zdecydowanie moglibyśmy tu zostać drugie tyle.

Dzień 1: Przylot na El Prat

🛬 O godzinie 13:45 wyruszyliśmy linią Eurowings z Krakowa do Barcelony. Po niecałych 6 godzinach dotarliśmy do stolicy Katalonii. W międzyczasie mieliśmy dwugodzinną przesiadkę na lotnisku w Stuttgarcie, które bardzo polubiliśmy. Po wyjściu z samolotu od razu skierowaliśmy się do bankomatu, by wypłacić gotówkę a następnie do stacji kolejowej, by dojechać do hotelu.

Niestety, na samym początku naszej podróży bankomat ściągnął nam z karty 100 euro a gotówki nie wypłacił. Po godzinie spędzonej na infolinii Revoluta udało się odzyskać pieniądze. 🙂

• 19:10 Przylot na lotnisko BCN
  • 21:30 Przejazd do hotelu, check-in
Eurowings
OPEN GALLERY

Dzień 2: Park de la Ciutadella, Barri Gòtic, Plaça Reial, Camp Nou

🌅 Z samego rana udajemy się do Parku de la Ciutadella. Po powstaniu w połowie XIX wieku przez dziesięciolecia był jedyną zieloną przestrzenią miasta. Tereny o powierzchni 70 akrów obejmują miejskie zoo (w którym niegdyś mieszkał Śnieżka, zmarły w 2004 albinotyczny goryl), Palau del Parlament de Catalunya, małe jezioro i duża fontanna zaprojektowana przez Josepa Fontserè (z prawdopodobnym wkładem Antoniego Gaudíego).

Parc de Montjuïc
OPEN GALLERY

Następnie zwiedzamy dzielnicę gotycką – Barri Gotic. Idealną porą na zwiedzanie barcelońskiej gotyckiej dzielnicy jest wieczór. Pomimo wielu krętych uliczek oraz zakamarków ciężko się tu zgubić. Barrio Gotico rozciąga się między wybrzeżem Morza Śródziemnego a La Ramblą.

Wychodząc ze Starego Miasta nie zapominamy o Placa Reial, znany również jako Royal Square czyli plac królewski. To jedyny skwer miasta z arkadami.

Po obiedzie w jednej z wielu okolicznych restauracji przy placu pojechaliśmy metrem pod Camp Nou, gdzie kolejnego dnia odbywał się mecz.

Camp Nou
  • 08:00 Park de la Ciutadella
  • 10:30 Barri Gotic
  • 13:00 Placa Reial
  • 16:00 Camp Nou

Dzień 3: Arc de Triomphe, Barceloneta, Mirador de Colom i Camp Nou

🏟️ Nasz najbardziej wyczekany dzień meczu Ligi Mistrzów na Camp Nou, w którym Barcelona podejmowała Borussię Dortmund. Od razu po wschodzie słońca udaliśmy się na spacer w kierunku łuku triumfalnego, Parku de la Ciutadella oraz Barcelonety.

Wczesnym rankiem udało nam się uniknąć tzw. „blanket sellers” przed łukiem triumfalnym, którzy dopiero zaczynali rozkładać swoje koce na ulicy.

W drodze na piękną barcelońską plaże Playa de la Barceloneta jeszcze raz przechodzimy przez Parc de la Ciutadella. Stolica Katalonii o tej porze roku jest piękna, więc już pierwszego dnia stwierdziliśmy, że będziemy chodzić pieszo najwięcej jak się da. Dlatego też, bilet T-10 w Barcelonie wystarczył nam na cały pobyt.

La Barceloneta
OPEN GALLERY

W drodze do hotelu zahaczamy o Mirador de Colom, czyli pomnik Krzysztofa Kolumba.

Na mecz, który rozpoczynał się o 21:00 wybraliśmy się 4 godziny wcześniej. Liga Mistrzów na Camp Nou była naszym marzeniem od dawna.

• 08:00 Arc de Triomphe
  • 11:00 Barceloneta
  • 17:00 Camp Nou

Dzień 4: Katedra św. Eulalii i Port w Barcelonie

⛪ Czwartego dnia zmienialiśmy lokalizację z Sants-Montjuïc na okolice Parku Güell. Dzięki uprzejmości personelu hotelu, zostawiliśmy nasze bagaże w przechowalni i ruszyliśmy w drogę. Zaplanowaliśmy sobie, aby wejść na dach Katedry św. Eulalii, lecz… nie potrafiliśmy znaleźć wejścia. Dlatego też Katedrę zobaczyliśmy wyłącznie od środka.

Tego dnia nie śpieszyliśmy się zbyt bardzo. Nasze bagaże były w bezpłatnej hotelowej przechowalni a na resztę dnia nie mieliśmy planu (poza zaopatrzeniem się w podstawowe artykuły spożywcze w nowym miejscu). Dlatego też, popołudnie spędziliśmy w jednej z wielu barcelońskich restauracji. Jedzenie w Barcelonie jest pyszne, chociaż dominuje kuchnia włoska i śródziemnomorska. W artykule: „Co zjeść w Barcelonie” opisaliśmy danie i restauracje, których próbowaliśmy w trakcie naszego pobytu.

Wieczorem zabraliśmy nasze bagaże i pojechaliśmy do naszego drugiego hotelu.

Port Barcelona
  • 08:00 Arc de Triomphe
  • 11:00 Barceloneta
  • 17:00 Camp Nou

ℹ️ Osobny artykuł: Co zjeść w Barcelonie?

Dzień 5: Park Güell, Bunkers del Carmel

🏕️ Piąty dzień w Barcelonie poświęciliśmy na Park Güell oraz Bunkres del Carmel.

Wejście do parku jest bezpłatne, lecz jeśli chcemy zobaczyć „serce parku”, tzw. Zonę Monumental, czyli fontanny, zdobienia, taras z mozaikowymi ławkami z którego rozprzestrzenia się piękna panorama Barcelony musimy wykupić bilet.

Wejściówka kosztowałaby nas 10 euro, lecz dzięki naszym rannym pobudkom nie zapłaciliśmy ani centa. Okazało się, że wejście do Zony jest bezpłatne poza „peak hours”, czyli godzinami szczytu. Dlatego też, osoby wchodzące przed 8 rano oraz po 21:30 za bilet nie zapłacą. Aktualne ceny biletów dostępne są na oficjalnej stronie parku.

OPEN GALLERY

Po kilku godzinach w parku udaliśmy na szczyt wzgórza Turó de la Rovira, czyli miejsca z którego możemy zobaczyć prawdopodobnie najpiękniejszą panoramę Barcelony. Bunkres del Carmel to jeden z najlepszych punktów widokowych miasta. Codziennie przyciąga tu setki osób.

W czasach hiszpańskiej wojny domowej, na Bunkres del Carmel znajdowały się systemy obrony przeciwlotniczej. W latach późniejszych, fala napływających imigrantów spowodowała powstanie slumsów, które zostały zlikwidowane w latach 90. Dopiero na początku drugiej dekady XXI wieku miejsce zostało przygotowane jako atrakcja turystyczna.

Bunkers del Carmel
OPEN GALLERY

Dzień 6: Sagrada Família, La Rambla, Parc de Montjuïc i fontanny

⛪ W ostatni dzień zwiedzania Barcelony mieliśmy w planie Sagradę Famílię oraz Parc de Montjuïc. Nie kupiliśmy biletów przez internet, więc mieliśmy nadzieję, że kupimy je w kasach. Niestety, nawet bardzo wcześnie rano bazylika była pełna i nie udało nam się wejść do środka.

Sagrada Família jest uważana za główne osiągnięcie projektanta Antoniego Gaudiego. Budowę rozpoczęto już w 1882 roku. Gaudi podporządkował swoje ostatnie 15 lat życia na budowie, nieustannie zmieniając swoje pierwotne założenia. Za jego życia ukończona 4 z 18 wież.

Obecnie budowa jest w całości realizowana z dobrowolnych datków wiernych oraz biletów wstępu. Ostateczną datą ukończenia bazyliki ma być 2026 r., w którym przypada stulecie śmierci głównego architekta świątyni Antoniego Gaudiego.

Zawiedzeni faktem, że nie uda nam się zwiedzić bazyliki udaliśmy się na śniadanie do pobliskiej kawiarni a następnie wróciliśmy do hotelu.

Naszym ostatnim przystankiem w podróży był Parc de Montjuïc, znane również jako Wzgórze Żydowskie lub Wzgórze Jowisza.

Popularną atrakcją na wzgórzu jest zamek-forteca Castell de Montjuïc. Zamek pochodzi z XVII wieku i ma dość mroczną i tragiczną historię. To właśnie w tym zamku byli przetrzymywani, torturowani i mordowani więźniowie polityczni. Cena wejścia do zamku to koszt 5 euro. Aktualne ceny znajdują się na oficjalnej stronie.

Do zamku nie weszliśmy, lecz spędziliśmy wieczór na schodach pod zamkiem w akompaniamencie ulicznych grajków, gdzie czekaliśmy na pokaz fontann.

Miejsce odwiedza wiele turystów oraz mieszkańców, którzy szukają relaksu i spokoju. Na wzgórzu znajduje się wiele parków, alejek, kaskad wodnych, teatr grecki oraz ogród botaniczny.

Parc de Montjuïc w Barcelonie
Zamek Montjuïc w Barcelonie
  • 08:00 Sagrada Família
  • 17:00 Obiad na La Rambli
  • 19:00 Parc de Montjuïc

Dzień 7: Wylot

🛫 O godzinie 9:35 mieliśmy zaplanowany lot do Rzymu. By dostać się na lotnisko w Barcelonie wstaliśmy o 5 rano, by mieć pewność, że zdążymy na samolot.

Pozdrawiamy
signature

Zapisz się do newslettera i otrzymuj wpisy, poradniki i ebooki na maila!