fbpx

Apulia poza sezonem

0 komentarzy Lokalizacja: 3 minut czytania 70 wyświetleń
Ostatnia aktualizacja
Apulia poza sezonem to świetne miejsce na podróż. Jeżeli jeszcze wahacie się przed podjęciem decyzji to trafiliście w dobre miejsce. Mam nadzieję, że rozwieję wasze wątpliwości i zachęcę do przyjazdu poza sezonem. Wtedy jest najbardziej magicznie, uwierzcie. Nas Apulia poza sezonem zauroczyła i w ani jednym momencie nie żałowaliśmy, że przyjechaliśmy pod koniec lutego, a nie w wakacje.

Ceny noclegów

💰 Ceny noclegów w Apulii poza sezonem drastycznie spadają, więc na pewno będzie to dobry moment na podróż do tego pięknego regionu. Na własnym przykładzie możemy pokazać wam, że różnica cenowa między lutym a chociażby majem jest bardzo duża. Za pokój dwuosobowy za dwie noce w Polignano a Mare, pod koniec lutego zapłaciliśmy 73 euro.

Apartament w Martinie Franca na dwie noce kosztował nas 100 euro (zapłacone z wyprzedzeniem), natomiast parę miesięcy później musielibyśmy zapłacić dwukrotnie więcej.

Brak tłumów

👫 Wyobraźcie sobie, że możecie spacerować klimatycznymi uliczkami Apulijskich miasteczek praktycznie sami. Możecie się zatrzymywać gdziekolwiek tylko chcecie i na ile chcecie. Nie musicie się przepychać między innymi ludźmi. Robicie idealne zdjęcia, a nikt nie wchodzi wam w kadr. Brzmi nierealnie? Nic bardziej mylnego, wystarczy tylko przyjechać do Apulii poza sezonem.

Pod koniec lutego i na początku marca czuliśmy się, jakbyśmy byli jedynymi turystami. I szczerze mówiąc byliśmy tym zachwyceni. Dzięki temu jeszcze bardziej mogliśmy się ekscytować naszą włoską przygodą i zakochaliśmy się w tym rejonie.

Puste restauracje

🍕 Restauracje podczas naszego pobytu w Apulii były prawie puste. Zatem przyjeżdżając w miesiącach jesiennych lub wiosennych nie musicie się martwić, że nie znajdzie się dla was miejsce lub, że będziecie musieli czekać w kolejce. Jest tylko jeden drobny minus. Duża ilość restauracji lub kawiarni była zamknięta poza sezonem, więc nie raz długo szukaliśmy miejsca z dobrymi opiniami.

W artykule „Gdzie zjeść w Apulii” opisaliśmy restauracje w których byliśmy, a co za tym idzie – te, które były otwarte poza sezonem.

Brak tłoku w komunikacji miejskiej

🚉 Niekiedy chcecie się przemieścić z jednego miasteczka do drugiego, ale w komunikacji miejskiej brakuje biletów, albo musicie stać przez całą drogę. Na szczęście takich problemów nie napotkacie na swojej drodze, jeśli wybierzecie się do Apulii poza miesiącami wakacyjnymi.

Podczas naszej podróży poruszaliśmy się zarówno pociągami jak i autobusami. Zawsze kupowaliśmy bilety na ostatnią chwilę i bez problemu znajdywało się dla nas miejsce.

Świetna, ale nie uciążliwa pogoda

⛅ Apulia poza sezonem zaskakuje świetną pogodą. Podczas naszego pobytu było słonecznie, temperatura wahała się między 12-20°C a deszcz złapał nas tylko jednego dnia. Według nas taka temperatura jest idealna na zwiedzanie włoskich miasteczek.

Jeśli macie w planach wylegiwanie się na plażach, to niestety nie jest ono możliwe ani w lutym, ani w marcu. Nas to jednak nie zraziło, ponieważ przed wyjazdem nawet o tym nie pomyśleliśmy. I dobrze, ponieważ plaże w Apulii nie zrobiły na nas dobrego wrażenia. Wszystkie były kamieniste i poza tą w Polignano a Mare na żadną z nich nie wybralibyśmy się ponownie. Oczywiście mowa tutaj tylko o tych plażach, które my mieliśmy okazję zobaczyć. Na pewno w Apulii znajdą się piękne, piaszczyste plaże, ale według nas najwięcej uroku mają miasteczka i ich klimatyczne uliczki.

Pozdrawiamy
signature

Zapisz się do newslettera i otrzymuj wpisy, poradniki i ebooki na maila!