fbpx

Plaże w Dubaju

0 komentarzy Lokalizacja: 4 minut czytania 57 wyświetleń
Ostatnia aktualizacja
Plaże w Dubaju są piękne, jednak to miasto ma do zaoferowania o wiele więcej poza piaszczystymi plażami. W największym mieście Zjednoczonych Emiratów Arabskich znajduje się między innymi najwyższa budowla na świecie – Burj Khalifa, magiczne pokazy fontann, niesamowicie klimatyczna stara dzielnica Deira, miracle garden, Dubai Frame i wiele innych.

JBR Beach

🏖️ Jeśli chodzi o plaże w Dubaju, JBR to nasz zdecydowany faworyt. Znajduje się w dzielnicy Dubai Marina. Idąc na plażę można podziwiać luksusowe jachty oraz statki zacumowane w pięknej przystani. Warto zatem po plażowaniu wybrać się tutaj na spacer, a najlepiej na sam wieczór, kiedy miasto jest oświetlone. Naprawdę robi to wielkie wrażenie.

Na plażę wybraliśmy się w godzinach wieczornych, by obejrzeć zachód słońca. Mimo że spotkaliśmy tam dużą ilość osób, JBR i tak zrobiła na nas największe wrażenie, a wieczór zaliczamy do udanych. Pewnie z samego rana będzie tam spokojniej, ale niestety nie mieliśmy okazji tego sprawdzić.

Przy plaży znajduje się mnóstwo sklepów, restauracji, są wypożyczalnie leżaków, przebieralnie, bezpłatne toalety, a także wypożyczalnie sprzętów wodnych. Otoczenie zostało świetnie zagospodarowane, więc nie można się tutaj nudzić. Widzieliśmy sporo rodzin z dziećmi, par a także osób starszych, dlatego uważamy, że ta plaża będzie odpowiednia dla osoby w każdym wieku.

A co według nas najważniejsze, z plaży rozpościera się widok na największy na świecie diabelski młyn, który znajduje się na wyspie Bluewaters. Co prawda nie został jeszcze oficjalnie otwarty, ale już wiadomo, że za jednym razem będzie mogło się nim przejechać 1400 osób! Otwarcie zaplanowano na październik 2020 roku.

20191117155014_IMG_5434
20191117155109_IMG_5468
20191117155552_IMG_5522

La Mer Beach

🏖️ Według nas najspokojniejsza z wszystkich trzech plaż, które odwiedziliśmy będąc w Dubaju. W jej otoczeniu znajduje się mnóstwo sklepów, restauracji oraz straganów. Polecamy jednak zabrać ze sobą jedzenie, ponieważ ceny w restauracjach są bardzo wysokie.

Gdy dotarliśmy na plażę, rozłożyliśmy ręczniki, wyciągnęliśmy statyw i już mieliśmy się zabierać do robienia zdjęć, gdy zobaczyliśmy idącego w naszą stronę strażnika. Zupełnie nie mieliśmy pojęcia o co może mu chodzić. Okazało się, że w tym miejscu (jak i również w innych) robienie zdjęć „profesjonalnym” (tj. takim który wygląda profesjonalnie) sprzętem bez pozwolenia jest zabronione.

W artykule „Zdjęcia w Dubaju? Lepiej załatw sobie pozwolenie” opisaliśmy jak bezpiecznie robić zdjęcia w Dubaju, jakiego sprzętu można używać oraz jak wyglądają formalności przy załatwianiu pozwoleń na fotografowanie.

La Mer podzielona jest na dwie części – La Mer south i La Mer north. Polecamy wam odwiedzenie obydwu plaż, bo nie wiadomo, która z nich spodoba wam się bardziej. Na nas większe wrażenie zrobiła La Mer south i to na niej spędziliśmy większość popołudnia. Dodatkowo, idąc w jej stronę, na ścianach możecie zobaczyć mnóstwo pięknych, kolorowych murali.

Najbardziej spodobały się nam widoczne na zdjęciach kolorowe serduszka. Uroku tej plaży dodają również domki o różnych kolorach, które okazały się… przebieralniami. To właśnie z nimi najbardziej kojarzy się plaża La Mer i z pewnością mogłyby służyć jako jej znak firmowy.

Jumeirah Beach

🏖️ Plaże w Dubaju są piękne, jednak jedna z nich bardzo nas rozczarowała. Jumeirah Beach swoją popularność zawdzięcza temu, iż znajduje się przy samym hotelu Burj al Arab. Luksusowy hotel w kształcie ogromnego żagla codziennie przyciąga wielu turystów, którzy marzą, aby spędzić w nim chociaż jedną noc.

Sama plaża prezentuje się bardzo ładnie, miękki piasek, woda o jasnym kolorze i niesamowity hotel w tle. Wokół nie ma zbyt wielu sklepów i restauracji, wypożyczenie leżaków nie jest dostępne, natomiast plaża jest strzeżona przez ratowników. Czego chcieć więcej? No cóż, przede wszystkim spokoju.

Przyjechaliśmy na plażę około godziny 11. Na początku ucieszyliśmy się widząc, że nie ma na niej zbyt wielu osób, ale nasza radość nie trwała długo. Po chwili zaczęły przychodzić tłumy ludzi, a konkretnie wycieczek z turystami. Wszyscy po kolei ustawiali się przy brzegu, aby zrobić zdjęcie ze słynnym hotelem Burj al Arab. Gdy jedna wycieczka opuściła plażę i ruszyła w kierunku autobusu, na jej miejscu pojawiała się następna.

Podczas gdy my chcieliśmy tylko poleżeć w spokoju na ręczniku i popływać w morzu, inni przychodzili tylko po zdjęcia. Wypoczynku nie ułatwiały również wszechobecne dźwigi, koparki i maszyny. Trwający remont oraz sukcesywnie pojawiający się turyści sprawiły, że ewakuowaliśmy się tej plaży szybciej, niż zajęło nam dostanie się na nią.

20191114093438_IMG_5114
20191114091825_IMG_5063
Pozdrawiamy
signature

Zapisz się do newslettera i otrzymuj wpisy, poradniki i ebooki na maila!